thisyoungblood.blogg.se

Om att bli äldre och starkare i en värld som bara blir yngre och svagare. Om känslor. Om glädje. Om ångest. Om musik. Om val. Om värderingar. Om dig. Om ALLT som rör MIG.

Innan allting tar slut

Kategori: Allmänt

Nu lämnar han. Tårarna rinner ned för kinderna. Det här är sista gången vi möts i våra liv. Våra leenden ska aldrig mer samspela, våra kroppar ska förevigt möta någon annans och våra vägar ska aldrig mer korsas. Det är så sorgligt. ofattbart. Jag lyckades lura mig själv länge, men tillslut var till och med jag tvungen att inse att vi skulle förstöra varandras liv om vi inte vände oss om en sista gång, för att aldrig någonsin mer kunna mötas. Det finns kärlek som vägrar slockna, kärlek som är livsfarlig, kärlek som kan göra någon illa. Att låta den här kärleken leva vore att leka med eld. Därför vänder vi på klacken och vandrar åt olika håll, för vi vet att om vi någonsin skymtar varandra igen så dör allt runt omkring oss. Allt som vi byggt upp kommer att rasa samman. Det är det inte värt.
 
Till dig, min vän från mitt första liv:
 
Så nu börjar livet efter livet. Ett liv utan dig.
Tack för skratten. Tack för tårarna. Tack för allt.
Allt du vill kan du göra. Så har det alltid varit.
Jag hoppas att ditt liv blir underbart och att du försöker älska någon igen, för det kommer du.
Det enda du behöver lova mig är att du tar hand om dig själv.
Jag ska minnas dig med värme. Jag ska minnas dig som den du är nu.
Jag kommer att älska dig i resten av mitt liv. 
 
/Livslång kärlek från din vän och resekamrat.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: