thisyoungblood.blogg.se

Om att bli äldre och starkare i en värld som bara blir yngre och svagare. Om känslor. Om glädje. Om ångest. Om musik. Om val. Om värderingar. Om dig. Om ALLT som rör MIG.

Pressat läge

Kategori: Allmänt

Solen skiner, och ja, jag ska snart dra mig själv ut ur lägenheten. Semestern är inne på den sista refrängen. Jag har två semestedagar kvar, idag och imorgon. Natten till onsdag lyfter planet till Tyskland och innan dess ska jag ha hunnit packa och förbereda mig mentalt, så ja, att säga att jag endast har en semesterdag kvar är väl inte att ljuga.
 
Semestern har varit fin men kanske lite för häktisk för mitt eget bästa. Det har varit sena nätter med för mycket av allt, speciellt "Dansa Pausa". En helg i en skog, en födelsedagsfest på en tisdag, en utgång eller två, en gryning i en park, en konsert. Jag är slutkörd, jag har aldrig någonsin varit tröttare, men så har jag heller aldrig varit så lycklig. 
 
Men lyckan, den varar inte föralltid, det vet både du och jag. Snart andas jag jobb. Snart haglar pressen från människor i min närhet och från människor som tittat på avstånd. Semestern har gett mig andrum, och jag önskar ofta att det där andrummet vore längre, ibland önskar jag till och med att det vore oändligt.
 
Ikväll ligger pressen på mig igen. "Jag kommer aldrig förlåta dig om vi loosar! haha". Vi ska spela minigolf, han och jag mot min vän och hennes pojkvän. Vi har blivit ihopfösta, och inte för att det är uttalat, men jag tror att det är en dejt. Jag har en dejt med en kille som sätter press på mig och avslutar med ett "haha". Om vi förlorar kommer vi att dra några skämtsamma haranger om att klubborna var snea och att bollen var vind, sen kommer vi att skratta åt misslyckandet. Jag uppskattar den där lättsamheten så ofantligt mycket.  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: